Hämden är ljuv!
Vilka vägar åker man från Sverige då om Ryssarna gör slag i saken?
Kan en del bolag gå under ekonomiskt av detta eftersom en del redan har de svårt och vissa som lever på marginalen?
Några bolag eller länder detta kommer att drabba extra hårt med längre flygvägar och ökade kostnader?
http://www.di.se/artiklar/2014/8/5/rysk-hamnd-drabbar-europeiska-flygbolag/
svar
Förlorare blir EU som redan är en svag union med svag ekonomi ha ha!
Den stora förloraren på detta spel är Ryssland, man är redan idag på väg mot en ekonomisk vinter Den ryska turistbranschen är på väg in i väggen med många konkurser och strandsatta ryssar, trist utveckling det här för alla men allra mest för det ryska folket . Ett nytt kallt krig kanske kan ge renässans för fyrmotoriga flygplan
For å ta litt mer historie….
SAS fløg til/fra BKK en periode med tek stopp i Tashkent. De måtte ha med russisk språklig navigatør på sine DC-8.
Japan Air Lines hadde en pool-avtale med Aeroflot Tokyo-Moskva-ulike vest-europeiske destinasjoner. Brukte både DC-8 og IL-62.
Innan Ryssland öppnade luftrummet över Sibrien flög i varje fall SAS sin trafik till Tokyo via Ancorage. Dåtidens maskiner (DC10) behövde en mellanlandning men idag kanske man fixar det nonstop på runt 16 timmar.
“Hämden” blir troligtvis blockad av utrustning, leasing mm vilket skulle sätta i stort sätt hela Rysslands inrikesflyg på backen.
Som sagt om Putin stänger trafiken över Ryssland. Vad gör EU då ,stänger rysk trafik över europa. Lycka till Putin.Otroligt naiv som kommunister i allmänhet….
Men det blir betydligt längre och det var väl det frågan gällde.
CPH-NRT kan du nå genom att gå mot nord nord väst över Norra Grönland och strax söder om den magnetiska nordpolen. ( inte Nord Polen!)
Om det nu blir så att Sibirien stängs, kommer väl Kina-linjerna att drabbas. Även Tokyo.
En sak til SAS, stenger EU/EØS-landene av sine luftrom for russerne, så blir det riktig festlig-bare se på norsk luftrom t.e. Bodø Oceanic FIR dekker en bra bit ut i Atlanterhavet for ruter til/fra USA. For ikke snakke om Reykjavik FIR m.v.
SAS, det er den som skratter sist som skrattar best, dette fordi du må fortelle meg og andre hvilke linjer Norwegian blir rammet på?
(Hint, Norwegian flyr utenom russisk luftrom i dag t/r BKK)
@svar SAS , grin ikke for tidligt , sagen er at codeshare samarbejdet med Thai SLUTTER i oktober og til nu er det ikke blevet forlänget , du kan ikke köbe en Sas code share billet med Thai i november og fremad.
SAS kommer inte att drabbas på linjen till Bangkok eftersom dom redan kör linjerna dit med utomeuropeiska maskiner och personal (Thai flyger åt dom).
Norwegian som envisas med att flyga linjerna i egen regi drabbas mycket hårt, hehehe.