Varför går allt så otroligt bra för Norwegian?
http://www.di.se/artiklar/2014/8/7/norwegian-okar-passagerartrafik/
svar
Norwegian leder överlägset!
http://ipad.dagbladet.no/2014/08/10/nyheter/luftfart/samferdsel/innenriks/34708763/
Nr 1 ? I hvilket område taler vi ? Efterlade passagerer overalt uden ombookning og så tossede at de starter hadekampagner på nettet.
Norwegian nr1 innom Norden!
@svar Lasse , det er utroligt med dig virkelig , du må leve på en anden planet end os andre med et slags parallet univers hvor headlinen her havde passet , men det det gör den IKKE , men lev du bare videre i din drömmeverden , du bliver nok rask en dag for dine vrangforstillinger , men man må beundre din flid med at skrive her.
Håller helt med i frågan trådstartaren ställde. Hur kan de vara bäst på allt? De har nu även världsrekord i försening! Bra jobbar norwegian!
DnB increases the target for the NAS share to 250 NOK….today…..
Jeg undrer mig mere hvordan man kan väre så virkelighedsfjern så man starter en tråd med sådan en headline som denne.
v.g. fokuser ikke ensidig på long-haul, den er “bare” ca 7 fly(om de fungerer) og relativt få avg.
Short haul er ca 90 fly, med mange daglige avganger…..
Yielden (intäkten per passagerarkilometer) blir lägre med fler längre flygsträckor. Vilket är naturligt och är en stor del av förklaringen till Norwegians lägre yield i år mot för samma period förra året.
Tror Du verkligen det går bra för DY när de erbjuder Ft Lauderdale för SEK 3000
i augusti månad (peak för amerikaner) ???
Det betyder att det går sämre för Norwegian. Att ha 7 B787 som ger problem är mycket dyrare än att ha en B787 som är problematisk.
Norwegian har ökat sin kapacitet utan att få tillräckligt betalt av passagerarna.
Norwegians sjunkande yield beror på att de nu flyger 7 stycken 787, jämfört med 2 stycken 787 under samma period förra året. Yield är ett mått på intäkt per passagerarkilometer.
Yielden minska med 11% jämfört med samma månad föregående år. Siffran var 27% i våras, dådet är en förbättring. SAS minskar sin yield också vilket tyder på ett ställningskrig just nu. Så länge bolagen fyller maskinerna till de priser de satt så bör bolagen vara någorlunda nöjda.
Det blir inte billigt!
Går bra?
Yeild minskade med 11%. Long Haul trafiken strular.
Vad är det som går bra?
Den ständiga expansionen ger fler passagerare som betalar mindre.
Det borde betyda att det går dåligt.