City Airline?
Oddsen för att CF finns kvar om 6 månader?
svar
City Airline håller en hög flygsäkerhets-standard i Sverige. Kompetenta medarbetare och en fungerande organisation. Långt bättre än många andra svenska bolag kan skryta med.
Myndigheten auditerar dem regelbundet och har inte några skarpare anmärkningar på bolaget. Dessutom, som någon kommenterade, så auditeras de även av SAS för det samarbetet, och SAS är ganska hårda i sina inspektioner så de borde hitta avvikelser som är värda att notera.
De anklagelser som skrivits i tråden måste givetvis beskrivas i detalj och även kunna styrkas om de ska tas på allvar. Skulle det vara påhittat ska givetvis flygtorget ta bort inläggen, eftersom de är kränkande. Viktigt i sammanhanget är att den som nu känner till att City inte uppfyller myndighetskraven själv måste kontakta Transportstyrelsen, Sektionen för EU-OPS verksamhet, och beskriva bristen till PI (Principal Inspector) för City, så att han kan titta närmare på det eventuella problemet. Känner man till en flygsäkerhetsbrist och håller inne med det, så har man själv bidragit till att det får fortgå.
Du utvecklar inte ditt svar Kompis… Du upprepar dig bara!
Kommer man med ett uttalande att ett bolag har personal som inte uppfyller myndighetskravet så kan du väl ge exempel istället för att upprepa dig!?
Lycka till med flygandet Kompis!
Cittan har en seriös styrelse. Hittills har dom klarat finanskriser och vulkanaska på bästa sätt. Dom kommer att klara framtida utmaningar lika bra. Go 4 it, cittan!
Kompis,
Lite underligt då att City klarar alla myndighetskontroller varje år OCH SAS EGNA kontroll av samarbetspartners, vilket ju City är till Scandinavian….
Ojdå..
Nej, jag sökte inte ens till City Airline just därför.
Ska jag arbeta så ska det vara på ett seriöst bolag.
Inte ett bolag som har personal som inte uppfyller myndighetskrav.,
Eller personal som inte har rätt utbildning till det olika arbetsuppgifterna.
Men hoppas ni får jobb där, själv håller jag mig till SAS.
Man kan vinna redor med Cittan nu i deras tävling! Har man tur kanske man kan vinna och åka ner och spotta lite!!!
….eller kanske hade lite för mycket av!
Kompis, vad menar du med det? Jag antar att du var en av de som inte fick komma vidare i anställningen o lackar på dem som fick anställning men hade mindre timmar än dig! Du vet väl att de gick otroligt mycket på personlighet, något som du förmodligen saknade!
Egentligen inte uppfyller myndighetens krav? Utveckla gärna!
Rolig läsning det här, vad ni vet mycket om citys framtida planer/konkurser:)
Jag tror inte City inte blir långvariga, när dom anställer personal som egentligen inte uppfyller myndigheternas krav. Jag hoppas att dom i fortsättningen rättar sig efter dom, det finns till för en anledingen, annars kommer dom få svårt att behålla sina licenser.
A319 var fabriksnya när SAS köpte dem för 3-4 år sedan va?
Men såg att deras 4 äldsta MD80 är över 25 år, nja….
Med tanke på att Cityairline är ett av sveriges trevligaste samt seriösa bolag har dem efter 10 år etablerat sig på den svenska marknaden. Det råder inget tvivel om att de kommer finnas kvar.
ST
Sant, är dom så jäkla gamla är det väl kanske inte nån idé. Kanske hade varit bättre om SAS i så fall gjorde sig av med sina udda Airbus istället, varav 319 till City Airline?
SAS har 9+1 äldre versionen(samtliga norsk reg.), många av dem är 19-20 år, några är 15-18 år, kanske bäst att satsa på något som håller ett tag till utan att behöva byta ut halva planet..
SAS Braathens vill väl bli av med den gamla generationens 737 som finns kvar? Ett par sådana hade väl fungerat?
Ska man ha gamla maskiner ska man inte skaffa Airbus. Dom är billiga men kväver mer underhåll än en Boeing.
om nu kärrorna fasas ur under 2011/2012 vilka skulle man kunna ersätta dem med då? B737?
Det är ännu så länge bara rykten att Norsken skall öppna linjer ut i Europa.
Ni som ibland skriver om DY och att dem ska expandera i GOT och öppna nya linjer ut i Europa. Är det bara något ni tror och hoppas på eller är det något som ni vet?