Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS lägger ned buisnessclass från 9 juni.

Tråden startades av K

Snart ingen skillnad på SAS Ryanair.

Publicerad den 2013-03-22 08:36
Skriv ett svar
Antal svar: 61

svar

Sv SOS
2013-03-24 22:18

Har flugit en hel del med SAS både SH och LH från oktober tills nu.

Har efter SAS november uppgörelse förvånats över att kabinpersonalen varit extremt service minded. Trodde att de skulle påverkas negativt av lönesänkningar men det har de inte gjort.

De är värda ett stort tack för sitt mycket goda jobb.

Ytterligare en aktieägare.
2013-03-24 20:49

Det gick väl bra på stämman vad jag såg. Bolagen är inte sålda ännu men man jobbar på det.
Säger bara Aktien +77% iår

@ aktieägare
2013-03-24 20:41

Hur gick det nu på bolagsstämman den 20 mars ?
Vilka bud finns på SGH och Wideröe och när blir försäljning av ?

Wildcat
2013-03-24 19:10

SOS: det ordval du använder avslöjar din identitet, och eftersom du numera är en en glad (nåja, bitter då) pensionär som faktiskt aldrig flyger SAS kanske du bör avstå att sprida lögner på alla flygforum du kan hitta. Du är blockerad på flera men byter alias oftare än jag byter underkläder. Det finns massor av trevliga aktiviteter för pensionärer, varför väljer du att spy galla över SAS personal så snart du får en möjlighet? Du har ju ärligt talat ingen aning om hur det är idag?

SOS
2013-03-24 19:00

Ytterligare anledningar att bojkotta vissa bolag, förutom prisvärde, inkluderar arrogans, arbetsskygghet, wildcat/sympatistrejker och primadonnafasoner. De har inte fattat varifrån pengarna kommer till deras löner och förmåner.

Klas-Göran
2013-03-24 15:31

Precis som jag sagt, alla har sin åsikt och min är att SAS ej är prisvärt.
Att jag betalar det priset betyder inte att jag tycker att det är prisvärt, gick det att säga åt SAS att jag tycker priset är för högt och tänker bara betala 60% så hade jag gjort det men så fungerar inte verkligheten.
Om det är enda alternativet som i vissa fall så har bolaget en sorts “monopol” och är man tvungen att resa så är man även tvungen att betala.

Ekonomen
2013-03-24 13:35

Biljettpriset speglar sällan den verkliga kostnaden. Flygbolagen sätter det pris som kunderna är villiga att betala.

En biljett med Lufthansa från Frankfurt till New York är är ofta dyrare än en biljett från Helsingfors – New York (via Frankfurt) med Lufthansa. I detta fall försöker Lufthansa få folk från Finland att åka med dem. De passagerare som finns i Frankfurt betalar gärna ett högre pris.

På sträckor med många affärsresenärer är priset högre än på sträckor där privatresenärer dominerar.

Helt enkelt företagsekonomiska kalkyler.

Inget flygbolag idkar välgörenhet.

Aktieägare
2013-03-24 10:03

Många verkar ej ha förstått, det kommer fortsättningsvis att finnas två klasser.

SAS Go for customers who want to have a lot and
SAS Plus for customers who want to have more.

SAS Plus includes two checked bags at no extra charge, SAS Fast Track, lounge access, meals and drinks onboard as well as twice the number of EuroBonus points; all of this is on top of the benefits offered by SAS Go.

Sv Klas-Göran
2013-03-24 09:42

Om en biljett är prisvärd eller ej avgör varje resenär!

En resenär kan tycka att biljetten och servicen är prisvärd.
En annan resenär på samma flight kan tycka tvärt om.

Allt beror på upplevelsen och vad man värdesätter.

Har de senaste månaderna gjort långflygningar med Thai, United och SAS.

Min upplevelse är att SAS ger mer för pengarna. Inget större fel på Thai men SAS ligger på +. United kommer trea.

Klas-Göran
2013-03-24 09:25

@Patetisk

Du har 100% fel. Jag tror ingenting, men av egen erfarenhet kan jag intyga att ekonomi biljetterna är extremt dyra hos SAS och servicen är inte i närheten av vad den ska vara för dessa priser.

SAS tar ofta mer för en retur biljett inom Europa än vad många bolag tar för en retur biljett till Asien eller USA. Det tycker inte jag är rimligt och har därefter min åsikt. Du får givetvis ha din egen men det betyder inte att jag ska ändra min. När jag av egen erfarenhet ser att SAS erbjuder ok priser där service är inkluderat så kan jag ändra min uppfattning om bolaget.

Du är beviset på mitt tidigare inlägg, kastar en stor paj och “vet” att jag bara tror att SAS har dyra business biljetter……kom med något konstruktivt och delta i diskussionen istället för att vara sur och bara slänga ur dig massa skit. Det finns andra bolag än SAS och SAS är absolut inte bäst i välden, dom är heller inte sämst…men, dom är ej prisvärda.

Patetiskt
2013-03-24 08:29

@Klas-Göran, SAS inte prisvärda? Det beror väl vad man betalar för resan men du tror väl som många andra här att det bara finns dyra business-biljetter på SAS flyg.

Klas-Göran
2013-03-24 08:06

Vilka patetiska stollar det finns här!

Jag är inte fan av varken SAS, Ryanair eller Norwegian men vi ska vara glada att det finns alternativ.

Varför all denna pajkastning, vi vet alla att SAS inte är prisvärda och att Ryanair och Norwegian inte har låga priser om man ser till medelpriset, det är heller ingen bra service men har man tur och inget krånglar så kan man komma undan billigt.

Vart står det att det nya SASGo kommer att ha låga priser, det står bara att dom gör om sitt system och att man får kaffe eller te och ingen mat….inget om låga priser.

Till er som tycker att det är så bra att SAS personal är anslutna till facket och att SAS är en sådan bra arbetsgivare som förhandlar med facket… Hur mycket förhandling var det i höstas?
Jag kan intyga av egen erfarenhet att det var mindre förhandling än när det är förhandling inom Ryanair.

Sluta att kasta paj, ni jämför pannkakor och bilar! Var i stället glada att det finns alternativ och välj det som ni själva tycker passar er, försök inte att påtvinga era åsikter på alla andra för det kommer aldrig att gå.

Economy E.
2013-03-24 07:42

Man kan fortfarande resa i Economy extra där mat och dricka är gratis och möjlighet att ändra sina biljetter.Ändringen gäller endast Europa och på långlinjerna finns business class som alltid. Vad är problemet?

Skytax
2013-03-24 00:58

TS.

Sv Skytax
2013-03-23 23:08

Flyger man ej inrikes i Sverige är man en NOLL punktare ur Svensk synpunkt.

Sv Skytax
2013-03-23 22:59

Det som är viktigt för oss i Sverige är att det finns flygbolag som flyger i Sverigen.

De som ej flyger inrikes i Sverige / Norden är av marginell betydelse.
Vi som lever och bor i Norden vill ha ett flygbolag som flyger här och nu.

De övriga må vara hur bra som helst men flyger de inte här är de värdelösa för vårt samhälle.

The World’s Top Airlines

SAS kommer långt före Norwegian och Ryanair är inte omnämnd.

Skytax
2013-03-23 20:01

Några 3-punktare enligt senaste Skytrax:

Aeroflot, Air Baltic, Air Berlin, Air Namibia, Condor, Croatia, CSA, easyJet, Estonian, Germanwings, Jazeera, Kenya Airways, MIAT, Myanmar, Norwegian, Pakistan, S7 Siberia, SAS, Shandong, Thomas Cook, Transaero, Vietnam, mfl.

SAS är i gott sällskap.

SOS
2013-03-23 16:58

“SkyTeam med storheter som Alitalia och Aeroflot är ju välkända för sin service…”

Alitalia, Aeroflot och SAS är lika välkända för medioker service — 3-punktare i Skytrax.

@Yo
2013-03-23 16:53

Att SAS lägger ned businessclass är början på nerläggning av resten.

@Yo
2013-03-23 16:48

SAS har haft 100+ wildcats bara i CPH. Det finns inget annat flygbolag med så många strejkande fack som SAS — 39 stycken.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500