Bromma Air Maintenance har tecknat avtal med Nextjet
Publicerad den 29 augusti 2010Nextjet kommer att operera dessa destinationer med Saab 340 och har i samband med övertagandet av dessa verksamheter valt BAM som leverantör av flygunderhåll. Avtalet innebär att BAM kommer att
expandera både geografiskt och personellt för att säkerställa att Nextjets flygplan är tillgängliga för linjetrafik. Nyanställning av personal kommer i första hand att göras på flygplatserna i Visby och Växjö.
”Vi är mycket glada och stolta över att få förtroendet för denna uppgift av Nextjet. Avtalet med Nextjet är en viktig del av BAM´s långsiktiga mål och expanderingsplan och har en positiv inverkan för vårt bolags vidareutveckling” säger Geir-Arne Sörensen, VD på BAM.
Kommentarer
Men herregud, det är som att läsa ett forum av mellanstadieelever. “Jag fick inte vara med och leka och då ska jag snacka skit”.
Ni är en bunt bittra, små människor.
Vad är det för fel att önska små uppstickare god lycka? (Ja visst fasen, jantelagen…)
BAM >>> Se till att få stålarna innan ni börjar skruva..
TAM kommer fortfarande att sköta underhåll för Nextjet men då de inte har kapacitet att ta hand om hela flottan så kommer BAM att sköta vissa line stations.
Trodde TAM skulle sköta dessa framöver också?
Ett stort problem var att många av piloterna på Avitrans inte skrev anmärkningar i loggen och när nästa besättning kom då kunde det finnas ett flertal anmärkningar att åtgärda. Nu sitter väl dessa piloter på NJ och tror att dom är duktiga och fattar inte att det är fängelse straff på att inte skriva anmärkningar och framföra ett luftfartyg som inte är luftvärdigt.
Nej inget rykte. Avitrans fick en viss tid på sig att presentera bättre teknik vilket de gjorde och AOC:et drogs inte in. Har även kollat med Luftis om det stämde och det gjorde det. Men det är ju överspelat nu. Nu är det NJ som får stå för att få planen i dugligt skick. Eller rättare sagt, inte få dem värre än de är.
Till Fakta:
Så du menar att en kompis till en kompis till en kompis, som jobbar på TS skulle sitta och tala om detta, så att du skulle kunna skriva om det på flygtorget. Detta kallas rykten alt. skit prat och kan knappast tolkas som sant. I fortsättningen tycker jag att du endast skall skriva sådant som är sant. Om nu myndigheten hade varit missnöjda med Avitrans, skulle de då inte tragit in deras AOC.
Måste finnas några bättra flygplatstyper som är mer moderna än Saab 340 i samma kategori. Dornier 328 är väl i samma storleksklass iaf och får flyga på Bromma.
Kolla med Luftis. En kollega till mig känner en av dem som utredde det hela. Men detta va cirkus ett år sedan…
Till Fakta:
Var finns den informationen om att Avitrans skulle ha varit på väg att förlora sitt AOC. Kan du bevisa detta, eller hittar du bara på?.
Kolla också hur nära Avitrans var att bli av med sitt AOC pga dåligt underhåll av flygplanen. Nextjet lär få lägga många miljoner på att rusta upp dem om de ska få flyga.
Jo då…en som vet. Flugit de planen i 3 års tid.
Förmodligen tvingade av Transportstyrelsen att förbättra sitt underhåll. Återstår bara att se om dom har råd att betala för det…..
Eller så kanske dom inte är så ruttna och slitna?!
Är det nån som verkligen vet att dom är så dåligt underhållna eller gissar folk bara på detta forumet. Om man inte vet så bör man inte uttala sig.
Bra val att ha tekniker på Bromma och Visby bla. Med tanke på hur slitna och ruttna planen de tar över är. De behöver all tillsyn de kan få.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten