Varför annonserar inte Direktflyg på flygtorget?
Om man nu är så mån om det svenska piloterna som man hävdar, hur kommer det sig då att man inte ens lägger ut tjänsterna på sajten man sponsrar? Har det blivit för mycket kritik mot direkflyg här att man inte ser någon mening? Vad är det frågan om?
svar
@anställd; Menar du att någon gjort en “false flagg” mot direktflyg?
ni kan sluta spekulera , det var en gammal annons som någon “roat” sig med att lägga ut. Direktflyg skall inte ha några piloter.Punkt .
Men det är väl inte DF sak att söka piloter. De ska ju inte ha några. Det är väl Avies som ska söka om det ska gå rätt till m h t uppsägningarna.
Därför att den besättning som Direktflyg söker inte pratar Svenska, Norska eller Danska.
Haha! Cool kärra! Ja varför inte? Sen direkt in på Ryan eller Direktflyg:) ( känns tryggt )
250 h ME på en sån här:
http://www.youtube.com/watch?v=PlV8WJ6N3nU
Inte omöjligt ;<)
Gjuta olja på elden?
Precis min poäng.. Antagligen kommer som få mest sökande med 200tt. 250h ME får maninte om man inte är väldigt tät eller har / haft ett jobb.
Men ända, vad jag har sett brukar det stå i annonsen att man får betala för ditt och datt men det gör det inte i denna. Inte för att jag tvivlar men kan nog vara några få som söker pga det. ( sen får dom nog veta på intervjuer iaf )
@Ior
Ingen sund människa betalar för att jobba. Ändå blomstrar affärerna för diverse line-training program.
Ior, Hur lyckas man få 250t ME som nyexad? Antingen så har man betalt för att få dessa timmar eller så har man ett jobb någonstans – och inte fasiken går man väl till ett bolag som Df om man har något som helst pilotjobb?
Alla verkar gnälla över direktflyg att dom annonserar efter dom kickat alla men är det någon som har VERKLIGEN har koll på vad det är för nya avtal som kommer att gälla?
Varje sund människa / pilot betalar inte för en J32.. Det är liksom en återvändsgräns..
Sen att lönen är låg, visst, men för en nyexad ( med 250t ME haha ) som vill ha sitt första jobb är det kanske bra?
Ang. Avies: Man hör svenska röster på frekvensen ibland…
Förmodligen vill man inte inte gjuta olja på elden. Men i denna upplysta cybertid är det svårt att gå bakom ryggen på folk.
Man kommer att få svårt att få nordeuropeiska piloter att hoppa på detta erbjudande. Skattelagstiftningen är hård i Benelux och Tyskland så det blir balter eller sydeuropéer som hoppar på detta. Finns det några svenskar som flyger i Avies? Om det är balter har de 1/4 i lönekostnad jämfört med svenskar.