Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Dobrolet

Tråden startades av pf

Aeroflot’s nye LCC har blitt grounded pga sanksjonene USA-EU har mot Russland.

Stryen skal være at Europeiske selskaper nå har blitt forbudt å utføre reperasjoner på Dobrolets B738’s.

Det blir spennende nå å se om dette etterhvert vil ramme andre russike bolag. Jeg tror over 90 prosent av de russiske sivile maskiner f.t. er fra Boeing og Airbus, likeledes er svært mange av disse registert i Irland, Bermuda og Turks and Caicos. Eierskapet er også med stor sannsynlighet i vest.

Skulle forbud mot reperasjoner etc også gjelde disse, vil russerne fort finne ut av at det tar 8-10 timer på tvers av deres land med fly, og 6-10 dager med tog. Neste skritt blir vel deretter “litt” tilbaketrekkelser av overflygingstillatelser.

Publicerad den 2014-08-04 22:33
Skriv ett svar
Antal svar: 4

svar

10000 ryska bögar
2014-08-07 07:44

Rösta på Putin för ett bättre Europa.

DC-10
2014-08-06 19:04

@ABC Är det nödvändigt att hålla en så tråkig ton?
Om någon missar en detalj, så kan man korrigera utan att dizza folk.

pf
2014-08-05 09:16

ABC, det kan overhodet ikke være tvil om at EU’s sanksjoner er i gang mot Debrolet-jfr bolagets sajt.

Min innledning går på at EU-USA kan, og etter min mening bør, utvide sanksjoner til alle flygplan bygd i EU-land samt USA, og da mot alle russiske bolag.

Om du og andre ikke kjenner bakgrunnen til Dobrolet, så er det relativt nystartet, som en LCC under Aeroflot. For å få det til måtte deler av russisk luftfartslovgivning endres. Det var f.eks tidligere ikke lov å selge non-ref billetter i luftfarten i Russland.

Som en fotnote vil jeg også nevne at Dobrolet var det første navnet på bolaget som senere er kjent som Aeroflot.

ABC
2014-08-05 02:40

Vi som har Googlat på bolaget (till skillnad mot nyhetsbyrån TT och norska skribenten “PF” kan konstatera att bolag förfogade över TVÅ 737 och ett mindre ryskbyggt flygplan. Fram till i fredags hade bolaget EN destination (inrikes Ryssland). De lade till ytterligare en under helgen (också inrikes Ryssland) men oklart om den någonsin lyfte. Helägt dotterbolag till Aeroflot så varför är de inte de som sätts i blockad? Det hela låter som ett skämt och TT har inte ens fått bolagsnamnet rätt vilket faktiskt PF lyckats med…. Grattis!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500